Presentation of the Report and Debate on Presentation of the Report and Debate on "Mapping Translation in the Euro-Mediterranean Region"
Termine  ¦  26/06/2012  ¦  Belgien Belgien

The event will present the results of the Mapping Study of Translation flows in the Euro-Mediterranean region supported by the Anna Lindh Foundation .The debate will offer different perspectives about  the long-term Euro-Mediterranean Translation Strategy, at the presence of partners, cultural actors, policy makers and officials will aim to stimulate the adoption of measures and policies for the promotion of translation in the Euro-Mediterranean region.

Find  the "Mapping Translation in the Euro-Mediterranean Region" in our Publications section.

Date: 26/06/2012

Organisers: The Anna Lindh Foundation in cooperation with BOZAR

Country: Belgium

Venue:  the Palais des Beaux Arts

Website

Europa Esperanto Unio - EEU Culturelink Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Fundación Academia Europea de Yuste European Federation for Intercultural Learning
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäische Theaterkonvention Community Media Forum Europe
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) EUROCLIO
ALTE Europäischer Verlegerrat (EPC) EEE-YFU
Europäischer Künstlerrat (ECA) RECIT Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Literature Across Frontiers Eurolang
Europäischer Verlegerverband (FEP) EUNIC in Brussels Club de Madrid

It is very important to move between language families. One has to seek the larger picture.

Sofia Joons Estonia