Presentation of the Report and Debate on Presentation of the Report and Debate on "Mapping Translation in the Euro-Mediterranean Region"
Termine  ¦  26/06/2012  ¦  Belgien Belgien

The event will present the results of the Mapping Study of Translation flows in the Euro-Mediterranean region supported by the Anna Lindh Foundation .The debate will offer different perspectives about  the long-term Euro-Mediterranean Translation Strategy, at the presence of partners, cultural actors, policy makers and officials will aim to stimulate the adoption of measures and policies for the promotion of translation in the Euro-Mediterranean region.

Find  the "Mapping Translation in the Euro-Mediterranean Region" in our Publications section.

Date: 26/06/2012

Organisers: The Anna Lindh Foundation in cooperation with BOZAR

Country: Belgium

Venue:  the Palais des Beaux Arts

Website

Culturelink Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren European Federation for Intercultural Learning
Eurolang Fundación Academia Europea de Yuste Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäischer Verlegerverband (FEP) Literature Across Frontiers Europäischer Künstlerrat (ECA)
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) EEE-YFU Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
Community Media Forum Europe European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Club de Madrid
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäische Theaterkonvention Europa Esperanto Unio - EEU
RECIT Europäischer Verlegerrat (EPC) ALTE
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) EUROCLIO
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) EUNIC in Brussels Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)

Generally, I believe that in order to strengthen children optimally as a whole, it's important not to ignore the fact they have a mother tongue.

Özlem Cekic Denmark