MTM 2012: Seventh Machine Translation MarathonMTM 2012: Seventh Machine Translation Marathon
Termine  ¦  03/09/2012  ¦  Schottland Schottland

The MosesCore consortium invites researchers, developers, students and users of machine translation to participate in the Machine Translation Marathon 2012. This week long event will include:

- MT Lectures and labs, ranging from beginners tutorials tutorials to showcase talks by leading researchers. Everyone can learn or strengthen their knowledge.
- Technical talks about open source tools for MT
- Week-long open source MT hacking projects, led by experienced developers and researchers.

Abstract submission: deadline July 3, 2012. Paper submission: deadline July 17, 2012. More information here.

Registration is now opened here.

Date: 03-08/09/2012

Organiser: Statistical MT group of the School of Informatics of the University of Edinburgh

Country: Scotland

Venue: Informatics Forum in the University of Edinburgh

E-mail: mtm12@mosescore.eu

Website

Community Media Forum Europe EUROCLIO Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren RECIT European Federation for Intercultural Learning
ALTE Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Literature Across Frontiers
Club de Madrid Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäische Theaterkonvention EUNIC in Brussels
Eurolang Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Culturelink
Europa Esperanto Unio - EEU Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) EEE-YFU Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Fundación Academia Europea de Yuste

Unsere Stadt Rostov-am-Don hat hundert Nationalitäten. Bei uns werden mehrere Sprachen gesprochen. ... aber die Mehrsprachigkeit, besonders für die jüngere Generation, das spielt eine sehr grosse Rolle. Kinder, die mehrsprachig aufwachsen haben mehr Chancen für die Zukunft.

Olga Jungblut Russia