MTM 2012: Seventh Machine Translation MarathonMTM 2012: Seventh Machine Translation Marathon
Termine  ¦  03/09/2012  ¦  Schottland Schottland

The MosesCore consortium invites researchers, developers, students and users of machine translation to participate in the Machine Translation Marathon 2012. This week long event will include:

- MT Lectures and labs, ranging from beginners tutorials tutorials to showcase talks by leading researchers. Everyone can learn or strengthen their knowledge.
- Technical talks about open source tools for MT
- Week-long open source MT hacking projects, led by experienced developers and researchers.

Abstract submission: deadline July 3, 2012. Paper submission: deadline July 17, 2012. More information here.

Registration is now opened here.

Date: 03-08/09/2012

Organiser: Statistical MT group of the School of Informatics of the University of Edinburgh

Country: Scotland

Venue: Informatics Forum in the University of Edinburgh

E-mail: mtm12@mosescore.eu

EUROCLIO Culturelink Eurolang
Fundación Academia Europea de Yuste Europa Esperanto Unio - EEU EEE-YFU
EUNIC in Brussels Europäischer Künstlerrat (ECA) Literature Across Frontiers
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Europäische Theaterkonvention European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Club de Madrid European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren ALTE Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
Europäischer Verlegerverband (FEP) RECIT Community Media Forum Europe

In der Muttersprache reden und in anderen verstehen: das ist unser Ansatz für ganz überschreitende Zusammenarbeit.

Manfred Bausch Germany