Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Fundación Academia Europea de Yuste ALTE
Literature Across Frontiers Eurolang Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) EUNIC in Brussels Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) EUROCLIO
Community Media Forum Europe Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
RECIT Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Culturelink
EEE-YFU Club de Madrid Europa Esperanto Unio - EEU
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäische Theaterkonvention
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)

Language has been a very important issue for our border region because of the conflict, in the sense of conflict of identities and national affiliations.

Ruth Taillon Ireland