Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Fundación Academia Europea de Yuste ALTE
Europäischer Verlegerverband (FEP) Culturelink Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Literature Across Frontiers Europäischer Verlegerrat (EPC) Eurolang
Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) EEE-YFU
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) RECIT EUROCLIO
Europäische Theaterkonvention Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) European Federation for Intercultural Learning
Europa Esperanto Unio - EEU Community Media Forum Europe EUNIC in Brussels
European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Club de Madrid Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)

Le multilinguisme ou au moins le biliguisme est indispensable et obligatoire.

Jean-Marie Belliard France