Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Community Media Forum Europe EUNIC in Brussels
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) ALTE Europäischer Verlegerverband (FEP)
Fundación Academia Europea de Yuste Club de Madrid RECIT
Europäischer Künstlerrat (ECA) EUROCLIO European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Culturelink Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europa Esperanto Unio - EEU
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäische Theaterkonvention Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
Eurolang European Federation for Intercultural Learning Literature Across Frontiers
EEE-YFU Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Verlegerrat (EPC)

Word plays [between different languages] offer pleasure and joy, which is a very fun, enriching experience.

Igor Kotjuh Estonia