Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäische Theaterkonvention Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Fundación Academia Europea de Yuste
Community Media Forum Europe ALTE Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
EUNIC in Brussels Culturelink Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Club de Madrid EUROCLIO
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Literature Across Frontiers
RECIT Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Eurolang Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Verlegerverband (FEP)
EEE-YFU European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäischer Künstlerrat (ECA)

Knowing other languages saved me at least one night in prison!

Keti Georgia