Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Club de Madrid Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
RECIT Eurolang Europäischer Künstlerrat (ECA)
Europa Esperanto Unio - EEU Fundación Academia Europea de Yuste Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäische Theaterkonvention Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Verlegerverband (FEP) EUROCLIO
ALTE EEE-YFU Culturelink
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Literature Across Frontiers Community Media Forum Europe
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) EUNIC in Brussels

Word plays [between different languages] offer pleasure and joy, which is a very fun, enriching experience.

Igor Kotjuh Estonia