Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Club de Madrid Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Verlegerverband (FEP)
Europäische Theaterkonvention Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Culturelink Literature Across Frontiers Community Media Forum Europe
EEE-YFU Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
European Federation for Intercultural Learning Fundación Academia Europea de Yuste Europäischer Verlegerrat (EPC)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren ALTE Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Eurolang Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
EUNIC in Brussels RECIT European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) EUROCLIO Europäischer Künstlerrat (ECA)

In the long term I think that being multilingual is of great importance to understanding why other people from different countries act differently.

Stéphanie Surrugue Denmark