Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

ALTE Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Eurolang
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Künstlerrat (ECA) European Federation for Intercultural Learning
Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verlegerverband (FEP)
Europa Esperanto Unio - EEU EUNIC in Brussels Community Media Forum Europe
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Literature Across Frontiers European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Europäische Theaterkonvention Club de Madrid Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren EEE-YFU Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Fundación Academia Europea de Yuste Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) EUROCLIO
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Culturelink RECIT

Word plays [between different languages] offer pleasure and joy, which is a very fun, enriching experience.

Igor Kotjuh Estonia