Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

EEE-YFU Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
ALTE Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) EUROCLIO
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Culturelink EUNIC in Brussels
Europäischer Künstlerrat (ECA) Club de Madrid Community Media Forum Europe
Eurolang Fundación Academia Europea de Yuste Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Literature Across Frontiers Europäischer Verlegerrat (EPC) RECIT
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Europäische Theaterkonvention Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)

You can use your knowledge
[of languages] to multiply your experience in art and in life.

Biljana Srbljanovic Serbia