Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

EUNIC in Brussels Eurolang ALTE
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Culturelink Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
Literature Across Frontiers Club de Madrid RECIT
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Künstlerrat (ECA)
Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäische Theaterkonvention Community Media Forum Europe
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren EUROCLIO European Federation for Intercultural Learning
EEE-YFU Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europa Esperanto Unio - EEU
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Fundación Academia Europea de Yuste

As you learn [a foreign language] you'll find new information, a good foundation is what starts a conversation.

Deividas Jakavicius Lithuania