Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

RECIT Literature Across Frontiers European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Community Media Forum Europe Europa Esperanto Unio - EEU Culturelink
Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäische Theaterkonvention
EUNIC in Brussels Eurolang Club de Madrid
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
EEE-YFU European Federation for Intercultural Learning Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
EUROCLIO Fundación Academia Europea de Yuste ALTE

Le multilinguisme ou au moins le biliguisme est indispensable et obligatoire.

Jean-Marie Belliard France