Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Community Media Forum Europe Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
European Federation for Intercultural Learning Eurolang Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Culturelink
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Künstlerrat (ECA)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) EUNIC in Brussels EUROCLIO
Europäischer Verlegerrat (EPC) Literature Across Frontiers Fundación Academia Europea de Yuste
Club de Madrid European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
ALTE RECIT Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
EEE-YFU Europa Esperanto Unio - EEU Europäische Theaterkonvention

I like to paraphrase Rudyard Kipling: 'what do they know of English, who only English know?

Seán Ó Riain Ireland