Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäische Theaterkonvention Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Club de Madrid
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Eurolang Literature Across Frontiers
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Fundación Academia Europea de Yuste ALTE
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Verlegerverband (FEP)
Culturelink Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
Community Media Forum Europe Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) EEE-YFU
Europäischer Verlegerrat (EPC) EUNIC in Brussels European Federation for Intercultural Learning
RECIT Europäischer Künstlerrat (ECA) EUROCLIO

You don't need a brain the size of a planet to be a shining star with a passion for languages.

Sophie Reece-Trapp United Kingdom