Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Fundación Academia Europea de Yuste
Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Club de Madrid Community Media Forum Europe
RECIT Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Verlegerverband (FEP) EEE-YFU
European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) EUROCLIO Europäischer Verlegerrat (EPC)
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europa Esperanto Unio - EEU ALTE
EUNIC in Brussels Literature Across Frontiers Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
European Federation for Intercultural Learning Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Culturelink
Europäischer Künstlerrat (ECA) Eurolang Europäische Theaterkonvention

When one has the political will, it is possible to recover a language.

Ana Arana Antelo Spain