Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

ALTE Eurolang Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
Fundación Academia Europea de Yuste Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) EUNIC in Brussels
Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Verlegerrat (EPC) Culturelink
EEE-YFU Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Künstlerrat (ECA)
European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) EUROCLIO
Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Literature Across Frontiers
Club de Madrid Europäische Theaterkonvention RECIT
Community Media Forum Europe European Federation for Intercultural Learning Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren

A language isn't just a language -- it's also an insight into a culture, a history an other kind of identity and it's always helpful to know more languages.

Yildiz Akdogan Denmark