Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Community Media Forum Europe EEE-YFU EUROCLIO
Culturelink ALTE Europäischer Verlegerverband (FEP)
EUNIC in Brussels Club de Madrid Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europa Esperanto Unio - EEU Europäische Theaterkonvention RECIT
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) European Federation for Intercultural Learning
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Fundación Academia Europea de Yuste Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Eurolang Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Künstlerrat (ECA)
Literature Across Frontiers Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)

The world is one country -- everybody wants to communicate with others, which is why it's so important to know more languages.

Farshad Kholghi Denmark