Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Literature Across Frontiers
Fundación Academia Europea de Yuste EEE-YFU Eurolang
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Künstlerrat (ECA)
Europäischer Verlegerrat (EPC) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Community Media Forum Europe Club de Madrid Europäischer Verlegerverband (FEP)
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europa Esperanto Unio - EEU ALTE
EUNIC in Brussels Culturelink Europäische Theaterkonvention
European Federation for Intercultural Learning European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
RECIT Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) EUROCLIO

I teach children languages because they are beautiful.

Lauri Leesi Estonia