Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Eurolang Europäischer Verlegerverband (FEP) Fundación Academia Europea de Yuste
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Community Media Forum Europe ALTE
EUNIC in Brussels European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) EEE-YFU
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Literature Across Frontiers EUROCLIO Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Culturelink Club de Madrid
RECIT Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Europäische Theaterkonvention Europäischer Verlegerrat (EPC) Europa Esperanto Unio - EEU

A language isn't just a language -- it's also an insight into a culture, a history an other kind of identity and it's always helpful to know more languages.

Yildiz Akdogan Denmark