Supporting Multilingualism through language assessmentSupporting Multilingualism through language assessment
Mediengalerie  ¦  21/09/2011  ¦  Belgien Belgien

MEP Hannu Takkula and MEP Miguel Angel Martinez hosted a week of events (19-22 September) celebrating multilingualism, in conjunction with the University of Cambridge ESOL Examinations (Cambridge ESOL) and the Association of Language Testers in Europe (ALTE).

Hosted by MEP Miguel Angel Martínez, Vice-President of the European Parliament responsible for Multilingualism and MEP Hannu Takkula, Committee on Culture and Education. Our Poliglotti4.eu banner was displayed for the first time.

Europa Esperanto Unio - EEU European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Culturelink
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
EEE-YFU Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren EUNIC in Brussels
European Federation for Intercultural Learning Fundación Academia Europea de Yuste ALTE
EUROCLIO Europäischer Verlegerrat (EPC) RECIT
Club de Madrid Community Media Forum Europe Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Europäische Theaterkonvention Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Literature Across Frontiers
Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Eurolang Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)

I like to paraphrase Rudyard Kipling: 'what do they know of English, who only English know?

Seán Ó Riain Ireland