Poliglotti4.eu Stakeholders Meeting on Multilingualism / PhotosPoliglotti4.eu Stakeholders Meeting on Multilingualism / Photos
Mediengalerie  ¦  08/12/2011  ¦  Spanien Spanien

Poliglotti4.eu gathered stakeholders for a meeting at the Spanish Representation of the European Commission in Madrid on 1-2 December 2011, presenting the first results of this two-year civil society project, with participants engaging in lively discussions and interventions.

Find the Report here.

European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) ALTE Europäischer Verlegerverband (FEP)
Europäischer Künstlerrat (ECA) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) European Federation for Intercultural Learning EUROCLIO
Europäischer Verlegerrat (EPC) Culturelink Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL)
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) RECIT Club de Madrid
EEE-YFU EUNIC in Brussels Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Eurolang Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Fundación Academia Europea de Yuste Europa Esperanto Unio - EEU
Europäische Theaterkonvention Community Media Forum Europe Literature Across Frontiers

La regione Friuli Venezia Giulia ha una tradizione di multilinguismo da sempre. Ci sono in tutto tre lingue minoritarie: il tedesco, lo sloveno e il friulano.

Gabriella Rigoni Italy