Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Literature Across Frontiers
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Eurolang European Federation for Intercultural Learning
ALTE EUNIC in Brussels Community Media Forum Europe
Europäische Theaterkonvention European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Verlegerverband (FEP) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Fundación Academia Europea de Yuste Club de Madrid Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) RECIT
Europäischer Künstlerrat (ECA) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Culturelink
EEE-YFU EUROCLIO Europa Esperanto Unio - EEU

A language isn't just a language -- it's also an insight into a culture, a history an other kind of identity and it's always helpful to know more languages.

Yildiz Akdogan Denmark