Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Club de Madrid ALTE
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) EUROCLIO Eurolang
Culturelink Community Media Forum Europe European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäische Theaterkonvention Europa Esperanto Unio - EEU
Literature Across Frontiers Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Verlegerverband (FEP)
EUNIC in Brussels EEE-YFU Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL)
European Federation for Intercultural Learning Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Fundación Academia Europea de Yuste Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
Europäischer Künstlerrat (ECA) RECIT Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)

In the long term I think that being multilingual is of great importance to understanding why other people from different countries act differently.

Stéphanie Surrugue Denmark