Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäischer Verlegerrat (EPC)
Europäischer Verlegerverband (FEP) ALTE Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI)
EUNIC in Brussels Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Culturelink
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Fundación Academia Europea de Yuste
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäische Theaterkonvention Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Eurolang Literature Across Frontiers Club de Madrid
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europäischer Künstlerrat (ECA) Community Media Forum Europe
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) RECIT Europa Esperanto Unio - EEU
EUROCLIO Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) EEE-YFU

I know some artists who go to perform in other countries who don't even make the effort to say 'hello' in the local language. I think it's important to know a few words - just a few!

David Corleone Belgium