Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Community Media Forum Europe EEE-YFU EUNIC in Brussels
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europa Esperanto Unio - EEU
RECIT Europäische Theaterkonvention European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)
Culturelink Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Eurolang
EUROCLIO Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Künstlerrat (ECA)
Fundación Academia Europea de Yuste Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
ALTE Literature Across Frontiers Club de Madrid
Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Verlegerverband (FEP)

E fundamental o conhecimento do outro e designadamente da sua língua. O Alentejo tem accões de formação de Espanhol inicial e também avançado no sentido de favorecer a cooperação com entidades Espanholas.

Paulo Silva Portugal