Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

EUROCLIO European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Europäische Theaterkonvention
Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) Europäischer Künstlerrat (ECA) Literature Across Frontiers
Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Eurolang
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET)
Europäischer Verlegerverband (FEP) Community Media Forum Europe EUNIC in Brussels
Club de Madrid EEE-YFU RECIT
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Culturelink Fundación Academia Europea de Yuste
Europa Esperanto Unio - EEU Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren
ALTE Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) European Federation for Intercultural Learning

In the long term I think that being multilingual is of great importance to understanding why other people from different countries act differently.

Stéphanie Surrugue Denmark