Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Literature Across Frontiers Community Media Forum Europe EUNIC in Brussels
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Verband für Terminologie (EAFT) Europäischer Künstlerrat (ECA)
ALTE Europäischer Verlegerverband (FEP) Fundación Academia Europea de Yuste
Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäische Theaterkonvention Culturelink
Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA)
European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE) Eurolang Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC)
Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN) Club de Madrid
Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) RECIT European Federation for Intercultural Learning
EEE-YFU Europa Esperanto Unio - EEU EUROCLIO

Generally, I believe that in order to strengthen children optimally as a whole, it's important not to ignore the fact they have a mother tongue.

Özlem Cekic Denmark