Poliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / PhotosPoliglotti4.eu International Expert Seminar on Early Language Learning / Photos
Mediengalerie  ¦  21/02/2012  ¦  Niederlande Niederlande

Poliglotti4.eu gathered experts for a Seminar on Early Language Learning on 9-10 February 2012 to discuss the early language learning situation in Europe. It was organised by the Mercator European Research Centre on Multilingualism and Language Learning, part of the Fryske Akademy and member of the Mercator Network.

Download the Report of the Poliglotti4.eu Expert Seminar

Download the Programme of the Expert Seminar

Europäische Koordination unabhängiger Produzenten (CEPI) Europäisches Forum für fachliche und berufliche Aus- und Weiterbildung (EfVET) Europäische Theaterkonvention
Fundación Academia Europea de Yuste EEE-YFU RECIT
Literature Across Frontiers ALTE Föderalistische Union Europäischer Volksgruppen (FUEN)
Europäischer Verlegerrat (EPC) Europäischer Verband für Erwachsenenbildung (EAEA) EUNIC in Brussels
European Federation for Intercultural Learning Europäischer Rat der Literaturübersetzerverbände (CEATL) Europa Esperanto Unio - EEU
Mercator europäisches Netzwerk für Sprachenvielfalt-Zentren Europäischer Künstlerrat (ECA) Community Media Forum Europe
EUROCLIO Europäische Föderation nationaler Sprachinstitutionen (EFNIL) Europäischer Verband für Terminologie (EAFT)
Europäischer Verband kommerzieller Fernsehanstalten (ATC) Culturelink Club de Madrid
Europäischer Verlegerverband (FEP) Eurolang European Council for Steiner Waldorf Education (ECSWE)

In the long term I think that being multilingual is of great importance to understanding why other people from different countries act differently.

Stéphanie Surrugue Denmark